Lappland i bilder


Man kan fota mycket från mittensätet av en bil som rullar mot Lappland. Åjo...vad sägs tex om detta fin-fina slott? Någonstans på bilden gömmer sig även en av mina reskamrater,kan ni hitta honom tror ni?


Lappland. Vackert? Det må ni tro.


Patrik kommer här sikta på den röda bollen men istället träffa den ljusblå bollen där till höger,som kommer valla 2 varv runt bordet,träffa den gröna som ger den gula en knuff ner i vänster ficka och sedan vallar tillbaka och sänker den ljusblå i den högra. Bitter? Jag? inte då.


Riktiga män kör inte skoter eller bil,de rattar snowracer.


Lapplands svar på tunnelbanan , skotern.


Tillhör man Nintendo generationen , ja då kan du ge dig fan på att den lille fete rörmokaren Mario och hans kumpaner tar sig med ända upp till Lappland.


Mulle-nutt.


Denna skylt hittade vi i  den kokande (nåväl) metropolen Storuman,Stockholm saknas.Ska man tro att norrlänningar helt enkelt inte vill hitta dit?


Farväl Lappland,vi ses igen.

Kommentarer
Postat av: Emma

Härliga bilder

2009-03-02 @ 01:41:40
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Sonja

jag kommer från grannkommunen men har bott i Storuman där jag träffade mina barns far :) jag längtar upp!! din lyckost!!

2009-03-11 @ 07:39:06
URL: http://burriburr.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback