Sveriges roligaste blogg

Jamenvisst , men hur fan övertygar man alla svenska internetsurfare om att så är fallet ?

Har du banbrytande ideér eller tips?  kommentera!!!

Mamma vet bäst


Tidigare idag , eller snarare igår vid det här laget om man nu ska vara petig, så hade jag teven på i bakgrunden medans jag satt och pillade med bloggen , jag ogillar starkt när det är helt tyst runtomkring mig därför låter jag gärna teven eller stereon fylla rummet med ljud även om jag inte tittar/lyssnar särskilt seriöst.

Hursomhelst så var teven på och det dök upp ett avsnitt av "Hell´s kitchen" , ni vet det här programmet där den kände mästerkocken Gordon Ramsey letar efter nya kocktalanger , programformen är densamma som till exempel Top Model eller dyl , ett visst antal tävlande som tävlar mot varandra i mer och mer utmanande moment , givetvis med utröstning vid slutet av varje program då en av de aspirerande kocktalangerna får sina drömmar krossade och får hänga ifrån sig förklädet och åka hem , ´Torsk , hem å träna!´ helt enkelt.

Och som han skriker karln , han är fan nästan bättre på det än han är på att laga mat, å det lär väl säga en del.

"Anne , what´s this? this lobster is fucking raw!!! do it again and do NOT bloody dissapoint me ,dont like it? then get out of my fucking kitchen! now get me my fucking lobster!! "  Ja typ så kan det väl låta.... å de blir underhållande teve , det får jag erkänna.

Hursom... i dagens avsnitt hade Gordon 3 återstående kockadepter framför sig , prydligt uppradade med skinande vita förkläden stod dem där när kockmogulen med det heta temperamentet bröt tystnaden. Han berättade att han hade jobbat med många otroligt begåvade kockar under alla sina år i branshen , men denna dag skulle de få möta den allra bästa , som tevetittare bjuds man här på klipp där deltagarna i något slags confession room berättar om hur de började spekulera i vem tusan denne mästerkock kunde vara. Väldigt smart förstås , vi som tittare blir då nyfikna och börjar spekulera. Jamie Oliver? nej fan han är nog för ung för att ha inspirerat Ramsay. Så långt hann jag själv tänka.

Sen kommer då den omtalade super kocken ut , vem det var? Gordons Mamma.

Enligt chef Ramsay själv ha lärt sig allt det viktigaste han vet om matlagning av henne , han ansåg sig helt enkelt ha blivit en bra kock på grund av moderns matlagningstalanger.

Det där känner jag igen , jag må bemästra konsten att skriva bra , men jag har lärt av den bäste , vem? Mor förstås.

Få kan skriva så underhållande som min mor , tror hon ska få gästspela här på bloggen sen med en gammal text hon skrivit som jag fått mig mailad , ja så får det nog bli.

Nu får det räcka för idag , ta hand om er //C

Kommentarer
Postat av: Tess

Hejsan!



Kul att du gillade min blogg :)



Du menar hur jag har gjort för att ändra namn osv på allt i menyn? Du har ju ungefär likadant förutom att jag ändrat text osv själv.



Har själv massa frågetecken runt det här med att ändra på saker och ting i menyn, men det kommer väl så småningom :)



Ha d gött!

2009-01-27 @ 07:33:23
URL: http://terezita.blogg.se/
Postat av: Tess

Nja, har haft den jag har nu sedan i November. Men innan dess hade jag en annan seriös också som jag hade över 1 år. Men kände för en nystart samt byta bloggnamn. Så det fick bli en ny :)

2009-01-27 @ 07:55:46
URL: http://terezita.blogg.se/
Postat av: Eva

inte vet jag, jag kanske är med på ngn sådan sida där nya blogginlägg kommer upp, jag tror jag reggade mig där en gång på en gul sida :S men vet inte..... Det kvittar ju för folk kan ju v´bara va ine och vända =) eftersom jag aldrig får kommentarer, hellre 40 läsare oh 20 kommentarer än 300 läsare och 9 =)

2009-03-12 @ 09:30:30
URL: http://eva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback