Vurpan som uteblev



Min vän Johannes är en ung man av många talanger.

Han är en sarkasmens konung som behärskar såväl satir och ironi som få andra,han är i klass med Bamses farmor ungefär när det kommer till den ädla konsten att grädda pannkakor och ja han kan till och med hantera en snöskoter.

Men när det gäller att köra snowracer,där går min gode vän bet.

Idag skulle han bjuda min mobilkamera på en graciös vurpa.

"Det här blir grymt Chris,det här måste du filma!" Menade han.

Efter en veckas vurpande behövdes inte mer,jag var övertygad.

Jag blev placerad längst ner i backen,där den spektakulära vurpan skulle förevigas,och jodå det luktade youtube.

Så kommer de då ner en efter en,först lille Edvin proffsigt rattandes en kälke,sedan skotrarna och dess förare och till sist ett gäng blandade blådårar i diverse snöfarkoster. Johannes syns inte till. Börjar ana oråd.

Efter en kvart kom han ner,bogserad av en skoter.

Så nog hade han vurpat alltid,rakt ut i skogen. Fjärran från min kameralins med andra ord.

Jag säger då det,vi är inte alla snowracekungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback