500 mil i snön

Gårdagen visade sig bli en händelserik historia.

Dagen spenderade vi visserligen mestadels i vår lilla stuga där vi satt rejält förslappade och egentligen inte gjorde mycket alls , det var under kvällen det skulle komma att blixtra till.

Vi hade begett oss upp till en plats som kallas "Utkiket", som är en nu snö-överväxt rastplats med en utsikt värd att dö för.

Det gjordes upp brasa,det dracks kaffe,det grillades korv och det poppades popcorn,som sedan skulle komma att kryddas med socker, du har inte ätit popcorn förrän du ätit dem tillagade över öppen eld och kryddade med socker,sanna mina ord.

Vägen upp bjöd på de vackraste snölandskapen i mannaminne , och på vägen ner lät vi våra ständigt närvarande barnasinnen ta över totalt då vi susade ner för backarna i diverse glidtyg,vad sägs om en pulka formad som en solstol eller en liten röd snowracer?

Själv hade jag den sistnämda , och jag kan lova att det gick undan. Jag gick Michael Shumacher på backen med den lilla röda helt enkelt ,tog alla kurvor med stil och finess och krashade sedan graciöst(nåväl) i en snödriva.

"Vi drar till Lappland , tar whiskey med fast hand

"Se upp i backen för Upplandsattacken"


Nog för nu , åter imorrn. Mors//Snowracekungen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback