Undrens tid är inte förbi

Nej uppenbarligen inte , inte om det teve-program som tillåts härja runt i min 29-tummare denna kväll är " Lets Dance "

Och det är det.



Vet inte om jag behöver poängtera att detta inte hör till vanligheterna , men det gör jag. Innan ikväll hade jag sett " Let´s Dance" inte mer än 2-3 gånger ,  vid samtliga tillfällen i sällskap av min mor , hon gillar  nämligen detta spektakel och för att göra henne glad har jag då kollat på det med henne. Ett rent tramsprogram var intrycket då det begav sig , och ett rent tramsprogram är vad jag klassar det som även idag , det här med dans är inte min klase bananer helt enkelt.

Men det finns två deltagare i årets upplaga av Let´s dance som imponerar på mig , dels Magnus "världens starkaste man" Samuelsson , att se denne koloss röra sig på dansgolvet med så stor smidighet och stil , det är en sannerligen grym upplevelse.

Sedan då , Morgan Alling , sikken lirare , lika härligt skön idag som för 15 år sedan när han fick mig att vrida mig av garv en hel sommar som en av programledarna för det fantastiska sommarprogrammet "Tippen" . Sen kan han visst dansa med sägs det , den gode Morgan.

Sen finns det en sak till med Let´s dance som får mig att dra på smilbanden , och det är Tony Irwing , vad vore väl Let´s dance utan Tony Irwing? en badanka utan vatten , en pizza utan deg , en bulle utan mjöl , absolut ingenting.

" Det var väldi väldi bra dina stegen du rörde dig i takt med musiken och du snurrer runt-runt-runt , MEN , det är inte Cha-cha! och slutposen? K-a-t-a-s-t-r-o-f!"

Dessa omdömen signerade Tony Irwing är Let´s dance största behållning , According to Chriz.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Alla har ju olika smak. Jag tänker mest på hennes personlighet.

2009-03-13 @ 23:42:47
URL: http://charlottelindqvist.webblogg.se/
Postat av: Anni

Jag gillar dans, men det där programmet är ju bara för mycket. Fast det var kul att se när Blondinbella åkte ut. ^^

2009-03-14 @ 01:27:21
URL: http://eyecandy.devote.se
Postat av: Alessandra

Har aldrig sett lets dance.. =/

2009-03-14 @ 09:30:46
URL: http://alessandra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback